§1.
PRZEDMIOT REGULAMINU
1. Niniejszy Regulamin określa zasady wynajęcia apartamentów, odpowiedzialności operatora obiektu oraz gościa, jak również zasady korzystania z infrastruktury obiektu Bałtyk Sun Apartments w Ustroniu Morskim przy ul. Górnej 2 (dalej: „Obiekt”).
2. Regulamin jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi m.in. poprzez dokonanie rezerwacji, podpisanie karty rejestracyjnej, wpłatę przedpłaty lub całej należności za pobyt w Obiekcie. Dokonując w/w czynności gość potwierdza, iż zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego postanowienia. Zawarcie umowy na odmiennych warunkach niż określone w Regulaminie wyłącza stosowanie Regulaminu tylko w zakresie uregulowanym w tej umowie w sposób odmienny.
3. Operatorem Obiektu jest spółka Sun Operator Sp. z o.o. siedzibą w Poznaniu, przy ul. Małachowskiego 8/P1, 61-029 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0001093577, NIP: 7822937682, REGON: 528048819, kapitał zakładowy: 100.000,00 zł (dalej: „Operator”).
4. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Obiektu.
5. Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Obiektu (dalej „Recepcja”) oraz na stronie internetowej Obiektu.
6. Wszelkie sprawy dotyczące usług świadczonych przez Obiekt gość powinien zgłaszać w Recepcji, chyba że Recepcja przekazała gościowi inne wytyczne w tym zakresie.
7. Gościem jest osoba, która zawarła ze Spółką umowę o świadczenie usług turystycznych w Obiekcie (dalej „Gość”).
8. Opłaty za usługi świadczone w Obiekcie określa cennik.
§2.
DOBA HOTELOWA
1. Apartament wynajmowany jest na doby.
2. Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 do godz. 11:00 dnia następnego.
3. W przypadku gdy Gość nie określił czasu pobytu rezerwując apartament, przyjmuje się, że apartament został wynajęty na jedną dobę hotelową.
4. Prośbę o przedłużenie pobytu poza okres wskazany w rezerwacji, Gość powinien zgłosić najpóźniej do godz. 18:00 w dniu poprzedzającym dzień opuszczenia Obiektu zgodnie z rezerwacją. Obiekt może uwzględnić prośbę Gościa w miarę dostępności apartamentów, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu. Z tytułu przedłużenia pobytu Gość zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowej opłaty zgodnie z publikowanymi cenami na stronie internetowej.
5. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Obiekcie m.in. w przypadku, gdy Gość nie dokonał pełnej płatności za dotychczasowy pobyt w lub w przypadku nieprzestrzegania Regulaminu przez Gościa lub osoby towarzyszącej.
6. Gość w trakcie pobytu (nie później niż do godz. 18:00 dnia poprzedzającego dzień opuszczenia Obiektu, zgodnie z rezerwacją) może zgłosić prośbę o przedłużenie doby hotelowej.
7. Koszt przedłużenia doby hotelowej wynosi 50 zł brutto za każdą rozpoczętą godzinę, jednak nie dłużej niż do godziny 15:00. Przedłużenie doby dłużej, czyli po 15:00 wiąże się z naliczeniem 100% dodatkowej opłaty za kolejną dobę wynikającej z aktualnego cennika.
8. Pozostanie w apartamencie lub pozostawienie w apartamencie rzeczy po godzinie 11:00 w dniu planowanego wymeldowania, bez uprzedniego uzgodnienia tego z Recepcją Obiektu, jest traktowane jako przedłużenie pobytu, za które naliczana jest opłata w wysokości wynikającej z cennika.
§3.
REZERWACJA I REJESTRACJA
1. Podstawą zameldowania Gościa w Obiekcie jest okazanie pracownikowi Recepcji ważnego dokumentu tożsamości z fotografią oraz kompletne wypełnienie i podpisanie karty rejestracyjnej (pisemnej lub elektronicznej). W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości w sposób umożliwiający zameldowanie lub odmowy wypełnienia lub podpisania karty rejestracyjnej Recepcja Obiektu ma prawo odmówić zameldowania.
2. Na karcie rejestracyjnej Gość osobiście składa czytelny podpis.
3. Gość nie może udostępniać apartamentu ani ruchomości umożliwiających dostęp do Obiektu lub apartamentu osobom trzecim.
4. Osoby niezameldowane w Obiekcie mogą przebywać gościnnie w apartamencie od godz. 7:00 do godz. 22:00. Przebywanie osób niezameldowanych w apartamencie Gościa w pozostałych godzinach jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Gościa na odpłatne dokwaterowanie tych osób do apartamentu, według cennika obowiązującego w dniu zameldowania Gościa.
5. Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa będącego pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
6. Obiekt może odmówić świadczenia usług na rzecz Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin lub wyrządził szkodę w mieniu Obiektu lub mieniu osób trzecich lub też szkodę na osobie, w tym szkodę na pracowniku Obiektu lub innej osobie przebywającej w Obiekcie.
7. Obiekt pobiera należność za cały pobyt przy dokonaniu rezerwacji lub w dniu zameldowania. Należność za miejsce postojowe, jak i opłatę klimatyczną Obiekt pobiera przy zameldowaniu.
8. Operator zastrzega sobie prawo pobrania depozytu (w gotówce lub w formie preautoryzacji na karcie kredytowej) w wysokości przez siebie wskazanej.
9. Operator zastrzega sobie prawo dokonania weryfikacji karty kredytowej podanej do gwarancji rezerwacji przed datą planowanego przyjazdu.
10. W przypadku odmowy przez Gościa zapłaty za pobyt, dokonania preautoryzacji karty kredytowej lub złożenia depozytu gotówkowego w wysokości wskazanej przez Recepcję, Recepcja ma prawo odmówić zameldowania.
11. W przypadku nieodwołania przez Gościa rezerwacji we wskazanym terminie, Obiekt obciąży Gościa opłatą, wynikającą z warunków anulacji, jak wskazano na potwierdzeniu rezerwacji.
12. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie jego trwania, Gość zobowiązany jest do zapłaty całej należnej Obiektowi opłaty za pobyt, zgodnie z dokonaną rezerwacją. W przypadku, gdy opłata została już zapłacona, nie podlega ona zwrotowi.
§4.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
1. Na terenie Obiektu osoby niemające pełnej zdolności do czynności prawnych powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność za osoby pozostające pod ich opieką, w tym ponoszą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez osoby pozostające pod ich opieką, w szczególności szkody w wyposażeniu i urządzeniach.
2. Gość, osoby towarzyszące Gościowi lub przebywające na terenie Obiektu za zgodą Gościa ponoszą pełną odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Obiektu powstałe z ich winy. W razie zaistnienia powyższych zdarzeń Gość, osoba towarzysząca Gościowi lub przebywająca na terenie Obiektu za zgodą Gościa jest zobowiązana do zapłaty Operatorowi kary umownej za uszkodzenie (niezależnie od stopnia uszkodzenia) elementów wyposażenia lub urządzeń technicznych w wysokości określonej w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Operator zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną. W przypadku gdy w Załączniku nr 1 nie wymieniono danego elementu wyposażenia, Gość jest zobowiązany do zapłaty Operatorowi kwoty odpowiadającej wysokości szkody.
3. Operator zastrzega sobie możliwość obciążenia karty kredytowej Gościa bez jego fizycznej obecności za szkody stwierdzone po jego wyjeździe kwotą odpowiadającą wysokości kary umownej lub szacunkowej wartości szkody w przypadku elementów wyposażenia lub urządzeń technicznych niewymienionych w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
4. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza Regulamin. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowanie się do żądań Obiektu, uregulowania należności za zarezerwowany pobyt oraz dotychczasowych świadczeń, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu.
5. Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa, osobę towarzyszącą Gościowi lub przebywającą na terenie Obiektu za zgodą Gościa, jako zabezpieczenia zapłaty wierzytelności Obiektu z tytułu świadczonej usługi.
6. W przypadku zagubienia bądź zniszczenia karty magnetycznej Gość powinien natychmiast poinformować o tym Recepcję. Kara umowna za zagubienie jednej karty wynosi 50 złotych.
§5.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU
1. Obiekt ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług z zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego.
2. Gość powinien zawiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie tj. nie później niż w ciągu 24 godzin po jej wystąpieniu.
3. Obiekt odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie, jeżeli przedmioty te zostaną oddane i przyjęte na przechowanie do depozytu w Recepcji.
4. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych przekraczających możliwość przechowania w depozycie lub innych rzeczy, które ze względu na swoją wartość lub specyfikę nie mogą zostać zdeponowane w Recepcji.
5. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, osoby towarzyszącej Gościowi lub przebywającej na terenie Obiektu za zgodą Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych, niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu przed Obiektem.
§6.
ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
1. Przedmioty pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w apartamencie będą - na żądanie Gościa - odesłane na wskazany przez Gościa adres i na jego koszt.
2. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji Obiekt przechowa powyższe przedmioty na koszt Gościa przez okres jednego miesiąca od dnia opuszczenia przez niego Obiektu. Po upływie miesiąca Gość zostanie wezwany do odbioru rzeczy w terminie nie krótszym, niż 14 dni od dnia odbioru wezwania. W razie, gdy Gość nie odbierze rzeczy ani nie podejmie żadnych ustaleń z Obiektem w tym zakresie, zostaną one zutylizowane na koszt Gościa.
3. Ze względu na swoje właściwości artykuły spożywcze przechowywane będą przez okres 24 godzin od dnia opuszczenia Obiektu, po tym terminie będą podlegać utylizacji. Artykuły spożywcze otwarte lub wymagające przechowywania w niższych temperaturach będą podlegać natychmiastowej utylizacji tuż po wymeldowaniu Gościa.
§7.
BEZPIECZEŃSTWO
1. Każdorazowo, opuszczając apartament, Gość ma obowiązek należycie go zabezpieczyć, tak aby dostęp osób trzecich nie był możliwy. W czasie nieobecności Gościa w apartamencie, okna i drzwi powinny pozostać zamknięte.
2. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartamentach urządzeń lub przedmiotów nie stanowiących wyposażenia apartamentu, takich jak np. grzałka, kuchenka elektryczna, świece itp.
3. W wypadku zauważenia pożaru Gość powinien zawiadomić o zagrożeniu personel Obiektu i skierować się do wyjścia zgodnie z instrukcją wskazującą kierunek ewakuacji.
4. W Obiekcie funkcjonuje dźwiękowy system ostrzegawczy, który w razie zagrożenia informuje o koniecznym zachowaniu, jakie należy podjąć. Gość zobowiązany jest zastosować się do komunikatów przekazywanych przez system, a także do poleceń i instrukcji wydawanych przez pracowników Obiektu.
5. W Obiekcie nie jest dozwolone poruszanie się na rowerach, hulajnogach, rolkach, deskorolkach itp.
§8.
CISZA NOCNA
1. W Obiekcie obowiązuje cisza nocna w godzinach od godz. 22:00 do godz. 7:00 dnia następnego.
2. W trakcie ciszy nocnej - Obiekt lub osoby trzecie działające za zgodą Obiektu - mogą organizować spotkania w wyznaczonych do tego miejscach.
3. Zachowanie Gości czy osób korzystających z usług Obiektu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych gości. Obiekt może w trybie natychmiastowym odmówić dalszego świadczenia usług Gościowi, który narusza tę zasadę.
§9.
REKLAMACJE
1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług bezzwłocznie, czyli w momencie powstania uchybienia jednak nie później niż w ciągu 48 godzin od daty wyjazdu.
2. Wszelkie reklamacje powinny zostać udokumentowane zdjęciami lub zgłoszone na piśmie w Recepcji lub mailowo.
§10.
POSTANOWIENIA DODATKOWE
1. W Obiekcie (również na tarasach i balkonach) obowiązuję całkowity zakaz palenia tytoniu, wyrobów tytoniowych i e-papierosów. W przypadku naruszenia ww. zakazu, osoba która zakaz narusza jest zobowiązana do uiszczenia na rzecz Operatora kary w wysokości 1000 PLN za każdy taki przypadek. Operator może dochodzić odszkodowania przewyższającego zastrzeżoną karę umowną, np. w przypadku, gdy w związku z naruszeniem ww. zakazu koniecznym okaże się odświeżenie/odmalowanie pomieszczenia (w tym tarasów i balkonów). Niezależnie od powyższego osoba, która naruszyła zakaz jest zobowiązana do pokrycia kosztów związanych z ewentualną interwencją straży pożarnej lub uruchomieniem się systemu przeciwpożarowego.
2. Spożywanie alkoholu niezakupionego w miejscach ogólnodostępnych na terenie Obiektu – za wyjątkiem wyznaczonych punktów gastronomicznych – jest zabronione.
3. W apartamentach nie można przechowywać przedmiotów i materiałów niebezpiecznych, w tym broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
4. Zabronione jest dokonywanie w Obiekcie lub jego części, w tym w szczególności w apartamentach, jakichkolwiek zmian. Zakazuje się prowadzenia na terenie Obiektu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
5. Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie Obiektu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, a także innych rzeczy lub stanów, które mogą przeszkadzać czy też szkodzić pozostałym Gościom.
6. Zabrania się wynoszenia mebli oraz innych urządzeń stanowiących wyposażenie apartamentu na balkon.
7. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartamencie i innych pomieszczeniach Obiektu grzałek, żelazek i innych podobnych urządzeń elektrycznych niestanowiących wyposażenia apartamentu. Powyższe dotyczy również korzystania z ładowarek oraz zasilaczy podczas nieobecności Gościa w apartamencie.
8. Zabrania się korzystania z infrastruktury Obiektu osobom niebędącym Gośćmi lub osobami towarzyszącymi Gościom bez uprzedniej zgody Dyrektora Obiektu. Operatorowi przysługuje prawo żądania zapłaty kary umownej w wysokości 200 PLN od osoby, która korzystała z infrastruktury Obiektu bez ww. zgody. Operator może dochodzić odszkodowania przewyższającego zastrzeżoną karę umowną.
§11.
ZWIERZĘTA
1. Obiekt na swoim terenie akceptuje obecność psów przewodników. Pobyt psa przewodnika nie podlega dodatkowej opłacie. Za dodatkową opłatą Obiekt akceptuje także następujące zwierzęta:
-psy z wyłączeniem ras agresywnych, do 20 kg,
-koty.
2.Wskazane powyżej zwierzęta są akceptowalne w wybranych apartamentach w Obiekcie, przy czym zwierzęta nie mogą przebywać w części gastronomicznej Obiektu.
3. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do trzymania go w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych gości oraz personelu. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do prowadzenia go na uwięzi na terenie Obiektu oraz do usuwania wszelkich nieczystości pozostawionych przez zwierzę.
4. Pobyt zwierzęcia w Obiekcie uwarunkowany jest posiadaniem jego książeczki zdrowia z aktualnymi szczepieniami i poświadczeniem odrobaczania. Zwierzę może przebywać w Obiekcie, o ile jest zdrowe.
5. Za wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę odpowiada jego właściciel.
6. Jeśli pomimo zakazu zwierzę niewymienione w Regulaminie zostanie wprowadzone na teren Obiektu, Operator zastrzega sobie prawo do nakazania natychmiastowego opuszczenia Obiektu i wymeldowania Gościa. Operator w takim przypadku nie jest zobowiązany do zwrotu opłaty za niewykorzystany pobyt. Niezależnie od powyższego, za naruszenie ww. zakazu Operatorowi przysługuje kara umowna w wysokości 500,00 PLN od osoby, która naruszyła zakaz wprowadzania zwierząt do Obiektu.
7. Opłata za jedną dobę pobytu jednego zwierzęcia w Obiekcie wynosi 100,00 PLN.
§12.
DANE OSOBOWE
1. Administrator Danych:
W związku z zawarciem i realizacją Umowy, Operator przetwarza dane osobowe wskazane w formularzu rezerwacji lub karcie rejestracyjnej i jest Administratorem Danych Osobowych (dalej „Administrator”).
2. Inspektor Ochrony Danych:
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem e-mail: iod@sunapartments.pl.
3. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Podane Operatorowi dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej zwane „RODO”. Dane osobowe pozyskujemy od Państwa w procesie zmierzającym do zawarcia umowy lub od naszych partnerów (np. z portali rezerwacyjnych, od pośredników turystycznych itp.). Poniżej wskazujemy cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawą prawną ich przetwarzania:
a) w celu podjęcia działań na Państwa żądanie tj. wyceny usługi, rezerwacji usługi oraz w celu zawarcia i realizacji umowy, w szczególności bieżących kontaktów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) w celu zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które mogą obejmować m.in. prowadzenie sprawozdawczości finansowej, sprawozdawczości statystycznej oraz prowadzenia rejestrów i zestawień wynikających wprost z przepisów RODO (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 71 w zw. z art.74 ust. 2 pkt. 8 ustawy o rachunkowości) (obowiązek GUS i opłata miejscowa i/lub uzdrowiskowa),
c) w celu prawnie uzasadnionych interesów Operatora które mogą obejmować m.in.:
- ustalenie, dochodzenie i obronę roszczeń,
- rozpatrywanie reklamacji,
- prowadzenie działań windykacyjnych,
- działania archiwalne,
- działania analityczne i statystyczne,
- badanie satysfakcji klientów (w tym przypadku interesem Operatora jest uzyskanie opinii klientów na temat świadczonych usług, aby dostosować je do potrzeb i oczekiwań zainteresowanych),
d) w celu zapewnienia bezpieczeństwa Gościom, użytkownikom i pracownikom Obiektu oraz zapewnienia ochrony osób i mienia oraz bezpieczeństwa na obszarze monitorowanym, ograniczonym do miejsc ogólnie dostępnych, w szczególności obszaru Recepcji w holu głównym, obszaru wejścia do Obiektu oraz obszaru wokół Obiektu, lobby/korytarzy, baru, stref ogólnodostępnych, stref magazynowych, parkingów (w tym przypadku interesem Operatora jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz dbanie o wysoki standard świadczonych usług) (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
e) w celu zarządzania płatnościami realizowanymi przez Gościa – zbieramy informacje na temat kart kredytowych – takie jak numer, data wydania oraz w zależności od potrzeby, kod CVC), (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
f) w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, które mogą obejmować m.in. cele związane z koniecznością ratowania życia, zdrowia lub ochrony majątku tj. np. Operator może skontaktować się z Tobą w związku ze zdarzeniem, które miało miejsce na terenie Obiektu z Twoim udziałem lub na Twoją szkodę lub szkodę osoby trzeciej, jeżeli byłeś lub mogłeś być uczestnikiem lub świadkiem takiego zdarzenia. (art. 6 ust. 1 lit. d RODO),
g) w celu prowadzenia działań marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego produktów i usług Operatora (art. 6 ust.1 lit. a RODO). Podanie danych w zakresie wskazanym jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy. Dane dzieci takie jak data urodzenia zbierane są wyłącznie od ich rodziców lub opiekunów prawnych w celu ustalenia ich wieku i przysługujących im zniżek.
4. Okres przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe przetwarzane w ww. celach będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji tych celów z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach prawa tj.
a) dane osobowe przetwarzane w celu podejmowania działań na Państwa żądanie i realizacji Umowy będą przetwarzane przez okres trwania tych działań a w przypadku zawarcia i realizacji Umowy przez okres jej obowiązywania, a po jej zakończeniu przez okres przedawnie nią wszelkich roszczeń wynikający z umowy,
b) w celu realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które mogą obejmować m.in. prowadzenie sprawozdawczości finansowej będą przetwarzane przez okres 5 lat, liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy,
c) w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Spółki tj. ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, rozpatrywanie reklamacji, prowadzenie działań windykacyjnych, działania archiwalne, działania analityczne i statystyczne, badanie satysfakcji klientów, dane osobowe będą przetwarzane do czasu przedawnienia wszelkich roszczeń określonych w przepisach prawa,
d) w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Spółki tj. stosowania monitoringu wizyjnego przetwarzane będą przez okres 30 dni zgodnie z wewnętrznymi regulaminami Operatora a po upływie tego okresu są trwale usuwane w procesie nadpisywania pamięci kamer monitoringu nowymi nagraniami, chyba że ich przechowanie przez dłuższy czas będzie niezbędne do realizacji celu w jakim zostały utrwalone,
e) w celu prowadzenia działań marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego produktów i usług Spółki dane będą przetwarzane do czasu odwołania zgody,
f) w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, dane będą przetwarzane do czasu przedawnienia wszelkich roszczeń określonych w przepisach prawa.
5. Udostępnienie danych osobowych:
Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Operatora, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Operatorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia tj. podmiotom świadczącym usługi IT, kadrowo-płacowe, prawne w tym windykacyjne, administracyjne, pocztowe, kurierskie, marketingowe, ubezpieczeniowe. Dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom powiązanym kapitałowo z Operatorem.
6. Prawa podmiotów danych:
Przysługują Państwu poniżej wskazane prawa:
a) dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania danych (art.15 i 16 RODO). Z tego prawa możesz skorzystać zawsze, gdy zauważysz że twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
b) do usunięcia i do ograniczenia przetwarzania danych (art. 17 i 18 RODO). Z tego prawa możesz skorzystać, gdy dane nie będą już potrzebne do realizacji celów dla których zostały zebrane,
c) prawo do przenoszenia danych (art.20 RODO), gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z tobą, a także gdy przetwarzanie jest wykonywane w sposób zautomatyzowany,
d) prawo wniesienia sprzeciwu w tym prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
e) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO.
Prawa wymienione powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych email iod@sunapartments.pl.
7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie:
Przekazane nam dane nie podlegają decyzjom opartym wyłącznie o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych, w tym profilowaniu.
8. Przetwarzanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy:
Co do zasady Operator nie przekazuje danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej EOG). Jednakże korzystając z różnych popularnych usług i technologii, oferowanych przez takie podmioty, jak Facebook, Microsoft, Google oraz z usług podwykonawców mogą zdarzyć się sytuacje, że z Spółka wyrazi zgodę na przekazanie danych osobowych poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem przewidzianego prawem stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
- współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
- w razie przekazywania danych do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) – współpracę z podmiotami uczestniczącymi w programie Tarcza Prywatności (Privacy Shield), zatwierdzonym decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2016/1250 z dnia 12 lipca 2016 r. w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA (lista podmiotów z USA uczestniczących w tym programie dostępna jest pod adresem: https://www.privacyshield.gov/list). Podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield, gwarantują, że będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony danych osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z ich usług i oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych osobowych jest zgodne z prawem. Gdy będzie miało to zastosowanie, Operator poinformuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
§13.
ZMIANA REGULAMINU
1. Operator zastrzega możliwość zmiany niniejszego Regulaminu.
2. Zmiana jest skuteczna od chwili opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie internetowej Obiektu lub wyłożenia go w Recepcji.
Załącznik nr 1 - wysokość kar umownych za uszkodzenie elementów wyposażenia lub urządzenia